SEAT gaat de muzikale toer op met Lollapalooza Parijs en Berlijn

SEAT gaat de muzikale toer op met Lollapalooza Parijs en Berlijn

SEAT gaat graag al eens de muzikale toer op en dit keer doet het merk dat in samenwerking met Lollapalooza, een van de grootste muziekfestivals ter wereld. Het automerk organiseert als hoofdsponsor van het festival, dat dit jaar al aan zijn vierde editie toe is, verschillende activiteiten in Parijs, waar het festival neerstrijkt op 21 en 22 juli, en in Berlijn, van 8 tot 9 september.

Vorig jaar trok het festival in Parijs maar liefst 110.000 muziekliefhebbers, en ook dit jaar belooft stomend te worden met headliners als Depeche Mode, Gorillaz en The Killers. En voor het eerst ook met SEAT. Naast de muziek bieden beide Europese events in samenwerking met SEAT ook street art aan, met onder andere een Creative Wall, een creatieve muur waar internationale grafische kunstenaars zich volop kunnen uitleven. Daarnaast zal de SEAT Village toegankelijk zijn voor het grote publiek. Daar kunnen muziekliefhebbers even lekker relaxen, hun telefoon opladen en surfen via wifi.

In september kunnen de bezoekers aan Lollapalooza Berlijn vanaf een speciale SEAT-eretribune vlak voor de mainstage genieten van optredens van groepen als The Weeknd, Kraftwerk 3D, Imagine Dragons en David Guetta. Kinderen en jongeren kunnen zich dan weer uitleven in de Kidzapalooza-zone, waar ze kunnen rondrijden in speciale schaalmodellen van echte SEAT-auto’s en waar er ook muziek, activiteiten, een parcours en een gezinsruimte met street art zijn voorzien.

“Het merk SEAT past perfect bij Lollapalooza en het jonge publiek van het festival. We delen dezelfde passie voor muziek en urban art en het festival is een perfect platform voor onze gemeenschappelijke optimistische kijk en jonge mentaliteit”, aldus SEAT Global Marketing Director Susanne Franz.

Live Nation Brand Partnership & Media GSA Director Oliver Bresch van zijn kant voegt daaraan toe: “We zijn bijzonder opgetogen over het partnerschap met SEAT op de Europese Lollapalooza-festivals. Het past perfect bij beide merken, aangezien Lollapalooza jong, ondeugend, kleurrijk en urban is, net als SEAT.”

Dit is een nieuwe stap voorwaarts in het engagement van SEAT voor muziek en street art. Op grond van hun gedeelde jeugdige en innovatieve instelling en banden met de stad Barcelona is SEAT ook een strategische partner van het internationaal gereputeerde Primavera Sound Festival. In navolging van het overdonderende succes onlangs in mei, waarbij er maar liefst 220.000 muziekliefhebbers opdaagden, sponsort SEAT in oktober ook de Primavera Club, een evenement waarbij opkomende bands voor een internationaal publiek kunnen tonen wat ze in huis hebben.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2017 liet SEAT een nettowinst van 281 miljoen euro optekenen, verkocht het bijna 470.000 auto’s en haalde het een recordomzet van meer dan 9,5 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy