SEAT Fast Lane, de kortste tijd tussen bestelling en levering

SEAT heeft de Fast Lane-service geïntroduceerd, waarmee het mogelijk is om leveringstermijnen in te korten tot slechts twee à drie weken. Dit innovatieve proces vereenvoudigt de aankoopervaring van gebruikers aanzienlijk. Ze kunnen hun voertuig eenvoudig configureren en binnen de 14 à 21 dagen in ontvangst nemen in een concessie naar keuze en zonder rekening te houden met regionale administratieve verplichtingen.

Dankzij dit initiatief wordt SEAT de eerste autoconstructeur ter wereld die deze baanbrekende service aanbiedt die leveringstermijnen drastisch verlaagt tot ruim onder het standaardgemiddelde van ongeveer 90 dagen. Sinds de service begin 2017 als proefproject in Oostenrijk werd gelanceerd, verkocht het merk meer dan 300 exemplaren via een aanbod waarmee klanten hun auto kunnen personaliseren en kunnen kiezen uit meer dan 100 configuraties van de SEAT Leon of Ibiza.

Nu wordt de Fast Lane-service in Duitsland en Spanje gelanceerd. Het zal op de Duitse markt worden aangeboden voor de SEAT Leon en Ibiza, en in Spanje enkel voor de Leon. Met deze service anticipeert het merk op nieuwe gebruikerseisen en consumentengewoonten door hun inkoopervaring te personaliseren en deze steeds eenvoudiger, sneller en toegankelijker te maken. Vicevoorzitter voor verkoop en marketing bij SEAT, Wayne Griffiths, benadrukt dat “SEAT op zoek is naar nieuwe oplossingen om van de levertijden aan klanten een concurrentievoordeel van het merk te maken. Fast Lane is het antwoord op een samenleving in verandering waarin leveringstermijnen een sleutelrol spelen in de aankoopbeslissing van de consument.”

In dit nieuwe scenario speelt het dealernetwerk een cruciale rol in het proces, aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de orderverwerking, het sluiten van de deals en het afleveren van de modellen aan de eindklanten.

Fast Lane valt binnen het kader van de Order to Delivery 4.0-strategie, een project dat werd opgezet om met behulp van geavanceerde nieuwe technologieën meer snelheid en betrouwbaarheid in te bouwen in de aankoop- en leveringsprocessen. Zoals uitgelegd door SEAT-voorzitter voor productie dr. Andreas Tostmann “zal het initiatief ons in staat stellen om nieuwe logistieke oplossingen te onderzoeken en zullen we met onze opgedane ervaring het concept van Fast Lane-verkoop in andere markten kunnen introduceren, met een duidelijke focus op Duitsland. Door middel van voorspellende bestelsystemen, efficiënte productie en anticiperende verzending, zet de flexibiliteit van het SEAT Fast Lane-proces wereldwijd een nieuwe maatstaf op het vlak van autolevering.”

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2017 liet SEAT een nettowinst van 281 miljoen euro optekenen, verkocht het bijna 470.000 auto’s en haalde het een recordomzet van meer dan 9,5 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy