SEAT en Noveto werken samen aan revolutionair audiosysteem

SEAT en Noveto werken samen aan revolutionair audiosysteem

SEAT en Noveto tekenden een overeenkomt om te starten met het testen van een revolutionaire nieuwe technologie die de gebruikservaring aan boord van een auto wel eens helemaal op zijn kop zou kunnen zetten. Het nieuwe systeem maakt het mogelijk om geluid rechtstreeks naar het gehoor van iedere individuele passagier te sturen, zodat het delen van een auto een persoonlijkere en comfortabele ervaring wordt voor alle inzittenden.

Persoonlijke sound: van sciencefiction naar realiteit

Noveto, SEAT's partner voor dit project, zette de Sowlo-technologie op punt waarbij 3D-sensoren aan kleine luidsprekers worden gekoppeld om het geluid rechtstreeks naar de oren van een bepaalde passagier te kunnen sturen zonder dat de andere inzittenden dit horen. Het systeem kan heel precies de bewegingen volgen van de persoon die het geluid ontvangt. Deze oplossing zou ouders die vooraan zitten in staat moeten stellen om naar hun muziekkeuze te luisteren terwijl de kinderen op de achterbank naar hun eigen onscreen-entertainment luisteren: allemaal op hetzelfde moment en zonder te hoeven teruggrijpen naar koptelefoons.

 Noveto wees een apart team de opdracht toe om deze technologie aan boord van een SEAT-voertuig te evalueren en te bepalen wat de beste opstelling zou zijn voor de verschillende onderdelen van het systeem. De doelstelling is hierbij om met specifieke gebruiksomstandigheden te werken zoals een bestuurder die inkomende oproepen beantwoordt terwijl een andere passagier op hetzelfde moment van zijn favoriete muziek geniet.

 

XPLORA zet stappen op weg naar echte oplossingen

SEAT’s Digital Officer, Fabian Simmer en het hoofd van bedrijfsontwikkeling Arantxa Alonso hebben samen met Daniel Jammer en Tomer Shani van Noveto hun handtekening gezet onder het samenwerkingsakkoord tussen beide bedrijven. Daarmee wordt het project opgestart waarvan de conclusies in december van dit jaar zouden moeten worden voorgesteld. Champion Motors Ltd., de Israëlische invoerder voor SEAT, is eveneens nauw betrokken bij dit project.

 “Met de toepassing van deze nieuwe technologie zal er een wereld aan mogelijkheden opengaan voor privévoertuigen en zeker voor deelvoertuigen. Een auto met iemand delen en toch je privacy vrijwaren is zonder meer een uitdaging die steeds haalbaarder wordt met oplossingen zoals Noveto die aanreikt, en waarvan we hopen dat ze op termijn in onze auto’s kunnen worden toegepast”, zei de Digital Officer voor SEAT Fabian Simmer. “SEAT wil een drijvende kracht zijn achter de innovatie van dit soort technologische oplossingen en wij zijn bijzonder trots op de vooruitgang die door XPLORA werd geboekt. Wij hopen dat dit het eerste baanbrekende project wordt in een lange rij”, besloot hij.

 “De lange geschiedenis van SEAT als vernieuwer op de automobielmarkt maakt hen tot een ideale partner waarmee we de integratie van Noveto’s revolutionaire technologie in de auto kunnen versnellen”, zei Brian Wallace, CEO van Noveto. “Beide bedrijven delen een visie over hoe Noveto’s technologie SEAT kan helpen om zijn toonaangevende positie te behouden en tegelijkertijd bij te dragen tot een gloednieuwe en nog betere rijervaring voor SEAT-klanten.”

 

XPLORA, op weg naar de toekomst

Dit recent gelanceerde project kwam er dankzij XPLORA, een initiatief dat tot doel heeft de relaties met Israëlische mobiliteitsgerelateerde start-ups en stakeholders te stimuleren en innovatieve projecten te identificeren die kunnen leiden tot toekomstige oplossingen en bedrijfsmodellen voor SEAT.

 De samenwerking met Noveto is de eerste van 8 samenwerkingsmogelijkheden die SEAT sinds juni van dit jaar, toen de eerste fase van het XPLORA-project werd afgerond, heeft geanalyseerd. Het team boekte grote vooruitgang qua geselecteerde projecten en partners die zouden kunnen uitgroeien tot echte opportuniteiten en tot oplossingen die kunnen worden toegepast in SEAT-voertuigen. Nu de testfase voor het concept is opgestart, maken de uitbouw van dit initiatief en de duidelijke impact ervan op het ontwikkelingsproces van een auto en op de verschillende oplossingen die de toekomst van de mobiliteit vorm zullen geven, duidelijk dat dit een onweerlegbaar succesverhaal is.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy