SEAT danst mee op het ritme van Primavera Sound

SEAT danst mee op het ritme van Primavera Sound

Voor het tweede jaar op rij gaat SEAT de samenwerking met Primavera Sound aan, dat Barcelona morgen met zijn 18e editie onderdompelt in muziek. De autobouwer is een strategische partner van het festival dat wereldwijde faam geniet en zet zo een stap verder in het ondersteunen van moderne muziek met internationale reikwijdte. Bijkomend en voor het eerst houdt de samenwerking de sponsoring van NOS Primavera Sound in dat van 7 tot 9 juni in Porto doorgaat en vorig jaar meer dan 90.000 toeschouwers telde.

Tijdens deze editie zal SEAT verschillende activiteiten rond streetart organiseren wat het festival een kleurrijke toets zal geven. Zes internationale artiesten zullen samen een muurschildering creëren op de 55 meter lange muur aan de ingang van het festivalterrein. SEAT sponsort ook het hoofdpodium voor de concerten en een tribune voor de toeschouwers die willen genieten van de streetartsfeer. Om het publiek meerwaarde te bieden zullen er shuttles ter beschikking staan die de mobiliteit tijdens de festivaldagen zullen vergemakkelijken.

Een andere nieuwigheid is SEAT Village, een ruimte voor artistieke expressie die voor het publiek wordt opengesteld en waar de meest nostalgische fans de muzikale roots van Primavera Sound kunnen herbeleven. Via een robot, of laat ons zeggen een professionele dj op verzoek, kunnen fans songs en muziekgenres aanvragen die teruggaan naar de begindagen van het festival. Zes dj’s uit Spanje, Mexico, Duitsland, Italië en het Verenigd Koninkrijk zullen er live spelen om het ritme op te zwepen en het publiek te vermaken.

Op hetzelfde ogenblik als het festival stelt SEAT twee exclusieve versies van zijn meest jeugdige stadsmodellen voor: de Ibiza en de Arona met BeatsAudio Sound. Beide modellen zijn uitgerust met exclusieve details en features samen met een premium audiosysteem. Ze worden gelanceerd in het laatste kwartaal van 2018.

“We zijn erg blij strategische partner te zijn en verscheidene ruimtes op het festival te mogen sponsoren die de festivalgangers meerwaarde bieden. We hebben een natuurlijke band met Primavera Sound: beide merken zijn afkomstig uit Barcelona en daarnaast delen we het mediterraanse karakter, een jonge geest en een passie om te creëren,” beklemtoont Suzanne Franz, wereldwijde marketingdirecteur bij SEAT.

Alfonso Lanza, codirecteur bij Primavera Sound Co-Director en verantwoordelijk voor de marketing, voegt eraan toe: “voor de editie van 2018 heeft SEAT de definitieve stap gezet om de belangrijkste strategische partner te worden van Primavera Sound. Ons partnerschap is transversaal en gaat verder dan het festival zelf met de steun van SEAT aan verschillende initiatieven doorheen het hele jaar. Op het festival in het bijzonder is SEAT actief, uitvoerig en zinvol aanwezig: het bedrijf verleent zijn naam aan een van de hoofdpodia, zet ruimtes zoals SEAT Village en The Wall in de kijker en draagt bovenal toe tot de mobiliteit van de festivalgangers.”

Primavera Sound is een internationaal erkend muziekfestival. Vorig jaar sloot het zijn deuren met meer dan 200.000 bezoekers uit 125 landen wat zijn populariteit buiten Spanje bevestigt. De editie van 2018 gaat morgen van start. Op de affiche pronken de namen van Arctic Monkeys, Björk, The National, Lorde, Migos en anderen. Met dit partnerschap versterkt SEAT zijn engagement voor muziek en haalt het de banden nauwer aan met de stad Barcelona.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy