SEAT danst mee op het ritme van Primavera Sound

SEAT danst mee op het ritme van Primavera Sound

Dinsdag 29 mei 2018 — Voor het tweede jaar op rij gaat SEAT de samenwerking met Primavera Sound aan, dat Barcelona morgen met zijn 18e editie onderdompelt in muziek. De autobouwer is een strategische partner van het festival dat wereldwijde faam geniet en zet zo een stap verder in het ondersteunen van moderne muziek met internationale reikwijdte. Bijkomend en voor het eerst houdt de samenwerking de sponsoring van NOS Primavera Sound in dat van 7 tot 9 juni in Porto doorgaat en vorig jaar meer dan 90.000 toeschouwers telde.

Tijdens deze editie zal SEAT verschillende activiteiten rond streetart organiseren wat het festival een kleurrijke toets zal geven. Zes internationale artiesten zullen samen een muurschildering creëren op de 55 meter lange muur aan de ingang van het festivalterrein. SEAT sponsort ook het hoofdpodium voor de concerten en een tribune voor de toeschouwers die willen genieten van de streetartsfeer. Om het publiek meerwaarde te bieden zullen er shuttles ter beschikking staan die de mobiliteit tijdens de festivaldagen zullen vergemakkelijken.

Een andere nieuwigheid is SEAT Village, een ruimte voor artistieke expressie die voor het publiek wordt opengesteld en waar de meest nostalgische fans de muzikale roots van Primavera Sound kunnen herbeleven. Via een robot, of laat ons zeggen een professionele dj op verzoek, kunnen fans songs en muziekgenres aanvragen die teruggaan naar de begindagen van het festival. Zes dj’s uit Spanje, Mexico, Duitsland, Italië en het Verenigd Koninkrijk zullen er live spelen om het ritme op te zwepen en het publiek te vermaken.

Op hetzelfde ogenblik als het festival stelt SEAT twee exclusieve versies van zijn meest jeugdige stadsmodellen voor: de Ibiza en de Arona met BeatsAudio Sound. Beide modellen zijn uitgerust met exclusieve details en features samen met een premium audiosysteem. Ze worden gelanceerd in het laatste kwartaal van 2018.

“We zijn erg blij strategische partner te zijn en verscheidene ruimtes op het festival te mogen sponsoren die de festivalgangers meerwaarde bieden. We hebben een natuurlijke band met Primavera Sound: beide merken zijn afkomstig uit Barcelona en daarnaast delen we het mediterraanse karakter, een jonge geest en een passie om te creëren,” beklemtoont Suzanne Franz, wereldwijde marketingdirecteur bij SEAT.

Alfonso Lanza, codirecteur bij Primavera Sound Co-Director en verantwoordelijk voor de marketing, voegt eraan toe: “voor de editie van 2018 heeft SEAT de definitieve stap gezet om de belangrijkste strategische partner te worden van Primavera Sound. Ons partnerschap is transversaal en gaat verder dan het festival zelf met de steun van SEAT aan verschillende initiatieven doorheen het hele jaar. Op het festival in het bijzonder is SEAT actief, uitvoerig en zinvol aanwezig: het bedrijf verleent zijn naam aan een van de hoofdpodia, zet ruimtes zoals SEAT Village en The Wall in de kijker en draagt bovenal toe tot de mobiliteit van de festivalgangers.”

Primavera Sound is een internationaal erkend muziekfestival. Vorig jaar sloot het zijn deuren met meer dan 200.000 bezoekers uit 125 landen wat zijn populariteit buiten Spanje bevestigt. De editie van 2018 gaat morgen van start. Op de affiche pronken de namen van Arctic Monkeys, Björk, The National, Lorde, Migos en anderen. Met dit partnerschap versterkt SEAT zijn engagement voor muziek en haalt het de banden nauwer aan met de stad Barcelona.

Dries De Weert D'Ieteren NV