SEAT creëert multidisciplinair centrum in hartje Barcelona

SEAT zal eind 2018 een volledig nieuwe ruimte openen in het centrum van Barcelona. Deze plek met een oppervlakte van 2.600 m2, verdeeld over vier verdiepingen, zal gebruikt worden voor vele uiteenlopende evenementen en wil een onontbeerlijke speler worden in het culturele leven van de stad.

Deze nieuwe multidisciplinaire ruimte komt op de kruising van twee hoofdlanen van Barcelona en moet een ontmoetingsplaats gaan worden van nieuwe trends en nieuwe talenten. Daarom ontvangt ze tal van culturele evenementen, tentoonstellingen, concerten, pop-up stores, evenals allerlei activiteiten die de band van het merk met de stad Barcelona kunnen versterken. Een gastronomische hoek en een co-working space zijn eveneens voorzien.

«Deze nieuwe ruimte wordt een eerbetoon aan Barcelona. We zijn een merk ‘made in Barcelona’, we zijn opgegroeid in en met de stad en dit project is het bewijs van ons sterk engagement in en voor de stad. Deze unieke plek wordt ons centraal hoofdkantoor in Barcelona. Ze zal deel uitmaken van het culturele leven van de stad en er een actieve rol in spelen, met een duidelijke internationale doelstelling», vertelt Luca Di Meo, President van SEAT.

De bezoekers zullen er ook de recentste innovaties van SEAT kunnen ontdekken en genieten van een ultieme gepersonaliseerde auto-ervaring. «De nieuwe verkoopmethoden kunnen in deze ruimte getest worden dankzij de integratie van de recentste technologieën om een unieke ervaring van het merk en de producten te bieden, zowel op fysieke als digitale wijze» benadrukt Wayne Griffiths, vice-president Sales & Marketing van SEAT.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy