SEAT creëert multidisciplinair centrum in hartje Barcelona

SEAT zal eind 2018 een volledig nieuwe ruimte openen in het centrum van Barcelona. Deze plek met een oppervlakte van 2.600 m2, verdeeld over vier verdiepingen, zal gebruikt worden voor vele uiteenlopende evenementen en wil een onontbeerlijke speler worden in het culturele leven van de stad.

Deze nieuwe multidisciplinaire ruimte komt op de kruising van twee hoofdlanen van Barcelona en moet een ontmoetingsplaats gaan worden van nieuwe trends en nieuwe talenten. Daarom ontvangt ze tal van culturele evenementen, tentoonstellingen, concerten, pop-up stores, evenals allerlei activiteiten die de band van het merk met de stad Barcelona kunnen versterken. Een gastronomische hoek en een co-working space zijn eveneens voorzien.

«Deze nieuwe ruimte wordt een eerbetoon aan Barcelona. We zijn een merk ‘made in Barcelona’, we zijn opgegroeid in en met de stad en dit project is het bewijs van ons sterk engagement in en voor de stad. Deze unieke plek wordt ons centraal hoofdkantoor in Barcelona. Ze zal deel uitmaken van het culturele leven van de stad en er een actieve rol in spelen, met een duidelijke internationale doelstelling», vertelt Luca Di Meo, President van SEAT.

De bezoekers zullen er ook de recentste innovaties van SEAT kunnen ontdekken en genieten van een ultieme gepersonaliseerde auto-ervaring. «De nieuwe verkoopmethoden kunnen in deze ruimte getest worden dankzij de integratie van de recentste technologieën om een unieke ervaring van het merk en de producten te bieden, zowel op fysieke als digitale wijze» benadrukt Wayne Griffiths, vice-president Sales & Marketing van SEAT.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen. In 2017 boekte SEAT een bedrijfswinst na belastingen van 281 miljoen euro en verkocht het merk wereldwijd 470.000 wagens.

De SEAT-groep stelt meer dan 14.700 personen te werk in zijn drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de succesvolle Ibiza, Leon en Arona worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.


D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  

Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy