SEAT blijft verkooprecords breken

SEAT blijft verkooprecords breken

SEAT startte ook de tweede helft van het jaar in een recordtempo. Na de beste resultaten voor het eerste halfjaar in de geschiedenis van het merk stegen de leveringen van SEAT in juli met 35,7 % ten opzichte van dezelfde maand in 2017. In totaal werden 52.700 voertuigen verkocht (in 2017 waren dat er 38.900). Met dit resultaat liet SEAT de beste maand juli optekenen in de geschiedenis van het bedrijf en veegde het vorige recordcijfer, dat behaald werd in 2001 (46.200 stuks), van de tabellen.

Van januari tot juli van dit jaar verkocht SEAT 342.700 voertuigen. Dat is een stijging van 20,1 % ten opzichte van dezelfde periode in 2017 (285.400) en het grootste verkoopvolume in de eerste zeven maanden van een jaar. Het vorige record werd gevestigd in 2000 (324.400 stuks).

Wayne Griffiths, Vice-president Marketing & Sales van SEAT, wees erop dat "de verkoopstijging sinds januari ervoor zorgt dat wij het merk met het snelst groeiende volume blijven in Europa. SEAT laat recordvolumes optekenen dankzij het offensief van modellen zoals de Ateca en de Arona. Momenteel is één op drie auto's die wij verkopen een SUV, en dit cijfer zal de komende maanden blijven stijgen met de consolidatie van de Arona en de lancering van de Tarraco."

De resultaten die tot juli behaald werden, werden ondersteund door een sterke stijging in de meeste markten waar SEAT actief is. Vele daarvan groeiden zelfs met meer dan 20 %. Spanje is de grootste markt, met 72.900 verkochte voertuigen (+16,0 %). Bovendien is SEAT het topmerk in het land en zijn de Leon en de Ibiza de modellen die het meest ingeschreven worden. In Duitsland, de op een na grootste markt voor SEAT, werd een stijging van 26,4 % opgetekend en werden 71.400 auto's verkocht. In het VK boekt SEAT vooruitgang tegen de markttrend in, met een groei van 23,5 % (in totaal 41.600 auto's). Frankrijk, dat het op drie na hoogste verkoopvolume heeft voor SEAT (18.900), is een van de snelst groeiende markten met een stijging van 23,2 %, net als Italië (14.200; +27,1 %).

Ook in andere Europese markten, zoals Oostenrijk (13.700; +24,0 %), België (6.900; +45,4 %), Portugal (6.800; +22,2 %) en Nederland (5.700; +26,6 %) steeg de verkoop met meer dan 20 %. De stijging is nog opvallender in Algerije, waar SEAT dit jaar tot dusver 12.900 voertuigen verkocht heeft. Dat zijn er 11.700 meer dan in de eerste zeven maanden van 2017.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen. In 2017 boekte SEAT een bedrijfswinst na belastingen van 281 miljoen euro en verkocht het merk wereldwijd 470.000 wagens.

De SEAT-groep stelt meer dan 14.700 personen te werk in zijn drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de succesvolle Ibiza, Leon en Arona worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.


D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  

Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy