Nieuwe SEAT Ateca voorgesteld in de haven van Barcelona
- Het merk onthult zijn toekomstige modellen aan invoerders en verdelers
- Meer dan 2.400 personen uit 59 landen wonen presentatie bij
- Ateca verovert het internet stormenderhand met 7,2 miljoen bezoeken aan de SEAT-website
SEAT heeft zijn strategie en zijn toekomstplannen voorgesteld aan zijn wereldwijde dealernetwerk. De aanleiding daarvoor was het debuut van het merk in een nieuw segment met de Ateca. Tijdens een meeting in het bruisende hart van de haven van Barcelona maakten de meer dan 2.400 deelnemers uit 59 landen kennis met de nieuwe modellen die het merk in de komende maanden zal lanceren.
SEAT-voorzitter Luca de Meo stelde de jongste nieuwigheden van het merk voor aan het volledige netwerk. "De Ateca wordt naast de Leon en de Ibiza de derde pijler van SEAT en zal een belangrijke bijdrage leveren aan de rendabiliteit van onze onderneming en ons distributienet", verklaarde Luca de Meo aan de aanwezigen. "Met de Ateca lanceert de onderneming een productoffensief om ons modellengamma uit te breiden en te versterken. Dankzij de Ateca en zijn kleinere broer, de cross-over die we volgend jaar zullen lanceren, zal SEAT aanwezig zijn in de sterkst groeiende marktsegmenten", voegde hij eraan toe.
Op het internet is de Ateca in elk geval nu al een sensatie. Sinds de voorstelling in februari toonden al 7,2 miljoen mensen hun interesse in de Ateca op de SEAT-website in Duitsland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Italië. Daarenboven werden via het internet al meer dan 300.000 configuraties uitgevoerd van het model, dat vanaf begin juni beschikbaar zal zijn bij de concessiehouders.
Op nauwelijks 50 meter van de kustlijn langs de Middellandse Zee organiseerde SEAT in nauwe samenwerking met de havenautoriteiten een zinnenprikkelende ervaring gelinkt aan de stad Barcelona. Zo konden de deelnemers onder meer genieten van een spectaculaire kookshow door twee Michelin-meersterrenchefs – Sergi Arola en Paco Pérez – die het publiek in vervoering brachten met hun culinaire creaties.
Aansluitend op dit evenement bedoeld voor de invoerders en verdelers van het merk zullen gedurende de hele maand juni 900 internationale journalisten naar Barcelona vliegen om vanop de eerste rij kennis te maken met de gloednieuwe SEAT Ateca en een testrit te maken doorheen de hele stad.