Nieuwe SEAT Ateca voorgesteld in de haven van Barcelona

  • Het merk onthult zijn toekomstige modellen aan invoerders en verdelers
  • Meer dan 2.400 personen uit 59 landen wonen presentatie bij
  • Ateca verovert het internet stormenderhand met 7,2 miljoen bezoeken aan de SEAT-website
 

SEAT heeft zijn strategie en zijn toekomstplannen voorgesteld aan zijn wereldwijde dealernetwerk. De aanleiding daarvoor was het debuut van het merk in een nieuw segment met de Ateca. Tijdens een meeting in het bruisende hart van de haven van Barcelona maakten de meer dan 2.400 deelnemers uit 59 landen kennis met de nieuwe modellen die het merk in de komende maanden zal lanceren.

SEAT-voorzitter Luca de Meo stelde de jongste nieuwigheden van het merk voor aan het volledige netwerk. "De Ateca wordt naast de Leon en de Ibiza de derde pijler van SEAT en zal een belangrijke bijdrage leveren aan de rendabiliteit van onze onderneming en ons distributienet", verklaarde Luca de Meo aan de aanwezigen. "Met de Ateca lanceert de onderneming een productoffensief om ons modellengamma uit te breiden en te versterken. Dankzij de Ateca en zijn kleinere broer, de cross-over die we volgend jaar zullen lanceren, zal SEAT aanwezig zijn in de sterkst groeiende marktsegmenten", voegde hij eraan toe.

Op het internet is de Ateca in elk geval nu al een sensatie. Sinds de voorstelling in februari toonden al 7,2 miljoen mensen hun interesse in de Ateca op de SEAT-website in Duitsland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Italië. Daarenboven werden via het internet al meer dan 300.000 configuraties uitgevoerd van het model, dat vanaf begin juni beschikbaar zal zijn bij de concessiehouders.

Op nauwelijks 50 meter van de kustlijn langs de Middellandse Zee organiseerde SEAT in nauwe samenwerking met de havenautoriteiten een zinnenprikkelende ervaring gelinkt aan de stad Barcelona. Zo konden de deelnemers onder meer genieten van een spectaculaire kookshow door twee Michelin-meersterrenchefs – Sergi Arola en Paco Pérez – die het publiek in vervoering brachten met hun culinaire creaties.

Aansluitend op dit evenement bedoeld voor de invoerders en verdelers van het merk zullen gedurende de hele maand juni 900 internationale journalisten naar Barcelona vliegen om vanop de eerste rij kennis te maken met de gloednieuwe SEAT Ateca en een testrit te maken doorheen de hele stad.

Contacteer ons
Cathy Octaef PR Manager, SEAT Import Belgium
Cathy Octaef PR Manager, SEAT Import Belgium
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2017 liet SEAT een nettowinst van 281 miljoen euro optekenen, verkocht het bijna 470.000 auto’s en haalde het een recordomzet van meer dan 9,5 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy