Nieuwe Ibiza zegeviert in Auto Express Awards

De nieuwe SEAT Ibiza heeft al meteen in de maand van zijn commercialisering zijn eerste grote internationale onderscheiding behaald, als ‘Best Supermini’ in de Auto Express New Car Awards 2017. Voor het stijlvolle nieuwe model is dit een schitterend resultaat, dat zijn commerciële potentieel en zijn hoge aantrekkingskracht bevestigt. De Ibiza, vaandeldrager van het merk sinds 30 jaar, is intussen aan zijn vijfde generatie toe en is in betere vorm dan ooit, met een gloednieuw platform, indrukwekkende rijeigenschappen en een hoogstaand niveau van kwaliteit, verfijning en technologie. De Ibiza is sinds zijn lancering in 1984 de bestseller van SEAT, met 5,5 miljoen verkochte exemplaren in de voorbije 33 jaar.

Auto Express-hoofdredacteur Steve Fowler verklaarde over de toonaangevende kwaliteit van de Ibiza: “De nieuwe Ibiza is een verbluffende stadsauto met een in dit segment tot dusver ongeziene maturiteit. Wij houden van zijn ruimte, comfort en verfijning, alsook van zijn stijl. Maar het beste van al is zijn prijs – dit is echt een betaalbare auto, zowel in aankoop als in gebruik.”

Zijn mening wordt ook weerspiegeld in de resultaten van de eerste wegtest die Auto Express in het VK uitvoerde: “er is een nieuwe topper in het favoriete segment van de Britten”.

De Ibiza kreeg zijn onderscheiding net op de dag na de internationale persvoorstelling van de nieuwe Arona. Met de nieuwe Arona treedt SEAT voor het eerst toe tot het segment van compacte cross-overs. Hij wordt gebouwd op hetzelfde platform als de Ibiza en zal vanaf november beschikbaar zijn bij de dealers.

SEAT investeerde 900 miljoen euro in beide modellen, en met de Arona zal het merk zijn marktdekking uitbreiden tot 75 %. Bovendien zal de Arona ook helpen om een extra boost te geven aan de verkoop van SEAT, die van januari tot mei van dit jaar met 13,9 % toenam.

Hoewel vooral de Ibiza in de schijnwerpers stond, kreeg SEAT van Auto Express ook eervolle vermeldingen voor de Ateca in de ‘Mid-sized SUV’-klasse en de Alhambra in de categorie van de MPV’s.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy