Luca de Meo presents the Ateca X-Perience

Paris Motorshow 2016

 

The president of SEAT, Luca de Meo, unveiled the Ateca X-Perience at Volkswagen Group Night before the Paris Motor Show 2016. It’s a model that not only shows the SEAT Ateca’s true potential but also its most adventurous characteristics, surpassing the conventional limits. It is designed for those drivers with the most adventurous lifestyles, for those drivers that demand excellent off-road performance and whose attention to detail goes right down to the Ateca’s olive green matte finish, a true reflection of its oneness with nature.

 

The presentation of the Ateca X-Perience will take place tomorrow at SEAT’s stand and it will be in no way conventional, without a speech or a traditional press conference. Instead, the audience will be immersed in a 4D experience in the interior area, created by SEAT through which it will be possible to see the new SEAT Ateca X-Perience in a totally new and unprecedented way, and, on the outdoor area the attendees will have a place for socialising, a press centre and a chill-out zone.


Moving onto its technical characteristics, the SEAT Ateca X-Perience has higher ground clearance, elevated suspension, all-terrain tyres, new bumpers, exclusive 18-inch alloy rims, 2.0 TDI 190-horsepower engine, 7-speed paddle-shift direct-shift gearbox, 4-drive traction control system with Haldex clutch and advanced XDS traction control. In addition, the Ateca X-Perience comes with the widest and most complete range of driver-assist systems and the latest generation of infotainment systems such as Easy Connext, SEAT Full Link connection, 8-inch screen with Media System plus, Connectivity Box will enables in-car wireless charging for smartphones and the exclusive SEAT app, ConnectApp. 

SEAT has embarked on a transformation process to become a brand that’s able to offer more accessible mobility solutions that will change the vision of the company’s future. With this vision in mind, it expects to continue its advance towards sustainable growth and profitability. SEAT is preparing its biggest product offensive in the next 12 months. With the Ateca, setting itself up to become the third big pillar of the company.

 

Contacteer ons
Cathy Octaef Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Cathy Octaef Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen. In 2017 boekte SEAT een bedrijfswinst na belastingen van 281 miljoen euro en verkocht het merk wereldwijd 470.000 wagens.

De SEAT-groep stelt meer dan 14.700 personen te werk in zijn drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de succesvolle Ibiza, Leon en Arona worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.


D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  

Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy