Luca de Meo presents the Ateca X-Perience

Paris Motorshow 2016

 

The president of SEAT, Luca de Meo, unveiled the Ateca X-Perience at Volkswagen Group Night before the Paris Motor Show 2016. It’s a model that not only shows the SEAT Ateca’s true potential but also its most adventurous characteristics, surpassing the conventional limits. It is designed for those drivers with the most adventurous lifestyles, for those drivers that demand excellent off-road performance and whose attention to detail goes right down to the Ateca’s olive green matte finish, a true reflection of its oneness with nature.

 

The presentation of the Ateca X-Perience will take place tomorrow at SEAT’s stand and it will be in no way conventional, without a speech or a traditional press conference. Instead, the audience will be immersed in a 4D experience in the interior area, created by SEAT through which it will be possible to see the new SEAT Ateca X-Perience in a totally new and unprecedented way, and, on the outdoor area the attendees will have a place for socialising, a press centre and a chill-out zone.


Moving onto its technical characteristics, the SEAT Ateca X-Perience has higher ground clearance, elevated suspension, all-terrain tyres, new bumpers, exclusive 18-inch alloy rims, 2.0 TDI 190-horsepower engine, 7-speed paddle-shift direct-shift gearbox, 4-drive traction control system with Haldex clutch and advanced XDS traction control. In addition, the Ateca X-Perience comes with the widest and most complete range of driver-assist systems and the latest generation of infotainment systems such as Easy Connext, SEAT Full Link connection, 8-inch screen with Media System plus, Connectivity Box will enables in-car wireless charging for smartphones and the exclusive SEAT app, ConnectApp. 

SEAT has embarked on a transformation process to become a brand that’s able to offer more accessible mobility solutions that will change the vision of the company’s future. With this vision in mind, it expects to continue its advance towards sustainable growth and profitability. SEAT is preparing its biggest product offensive in the next 12 months. With the Ateca, setting itself up to become the third big pillar of the company.

 

Contacteer ons
Cathy Octaef Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Cathy Octaef Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2017 liet SEAT een nettowinst van 281 miljoen euro optekenen, verkocht het bijna 470.000 auto’s en haalde het een recordomzet van meer dan 9,5 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy