Luca de Meo nieuwe voorzitter van de raad van bestuur van SEAT S.A.
- Luca de Meo vervangt Jürgen Stackmann, die toetreedt tot het merk Volkswagen als vicevoorzitter voor Sales, Marketing en Aftersales bij Volkswagen Personenwagens
- Beide zullen hun nieuwe functie per 1 november 2015 opnemen
Luca de Meo (Milaan, 1967), huidig vicevoorzitter voor Sales en Marketing bij AUDI AG, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de raad van bestuur van SEAT S.A. Hij zal Jürgen Stackmann (1961) opvolgen, die benoemd werd tot vicevoorzitter voor Sales, Marketing en Aftersales bij het merk Volkswagen Personenwagens. Beide zullen volgens planning hun nieuwe functie opnemen per 1 november 2015.
Luca de Meo behaalde een MBA aan de Università Commerciale Luigi Bocconi in Milaan en heeft meer dan 20 jaar ervaring in de autosector. Hij begon zijn carrière bij Renault om via Toyota Europe naar de Fiat-groep te trekken, waar hij de merken Lancia, Fiat en Alfa Romeo leidde. Hij trad in 2009 toe tot de Volkswagen-groep als marketingdirecteur voor het merk Volkswagen en de Volkswagen-groep. In 2012 werd hij binnen de raad van bestuur van AUDI AG verantwoordelijk voor Sales en Marketing. Hij is eveneens lid van de toezichtsraad bij Ducati en Lamborghini en voorzitter van de raad van bestuur van Volkswagen Group Italia.
Jürgen Stackmann staat sinds mei 2013 aan het hoofd van SEAT. Hij leidde met succes de herpositionering van het merk op de Europese markt en bracht SEAT opnieuw op het pad naar een mooie toekomst. Dr. Francisco Javier García Sanz, voorzitter van de toezichtsraad van SEAT en lid van de raad van bestuur van de Volkswagen-groep: "Ik wil mijn dank uitspreken voor het werk dat Jürgen Stackmann in de voorbije tweeënhalf jaar heeft geleverd bij SEAT. De onderneming realiseerde in de afgelopen twee jaar en in moeilijke marktomstandigheden een groei van 22% in de verkoopresultaten, en de trend blijft stijgend, met een groei van 7% sinds het begin van 2015. Ons best verkochte model is de SEAT Leon, die in grote mate bijdraagt tot de betere resultaten van SEAT. SEAT is duidelijk weer op weg naar duurzaam succes."
Boven op de sterke verkoopresultaten ontwikkelden Jürgen Stackmann en de directie van SEAT een duidelijk plan voor het merk in de komende jaren. Dr. García Sanz: "Deze nieuwe benoeming verandert niets aan de strategie of de richting die we met het merk SEAT uit gaan. Wij zijn ervan overtuigd dat het ontwikkelde plan SEAT in de toekomst een duurzame groei zal bezorgen. Ook de Volkswagen-groep gelooft daarin, wat blijkt uit de recente aankondiging van een investeringsplan van 3,3 miljoen euro voor R&D en infrastructuur."