Luca de Meo nieuwe voorzitter van de raad van bestuur van SEAT S.A.

 

- Luca de Meo vervangt Jürgen Stackmann, die toetreedt tot het merk Volkswagen als vicevoorzitter voor Sales, Marketing en Aftersales bij Volkswagen Personenwagens

- Beide zullen hun nieuwe functie per 1 november 2015 opnemen

Luca de Meo (Milaan, 1967), huidig vicevoorzitter voor Sales en Marketing bij AUDI AG, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de raad van bestuur van SEAT S.A. Hij zal Jürgen Stackmann (1961) opvolgen, die benoemd werd tot vicevoorzitter voor Sales, Marketing en Aftersales bij het merk Volkswagen Personenwagens. Beide zullen volgens planning hun nieuwe functie opnemen per 1 november 2015.

 

Luca de Meo behaalde een MBA aan de Università Commerciale Luigi Bocconi in Milaan en heeft meer dan 20 jaar ervaring in de autosector. Hij begon zijn carrière bij Renault om via Toyota Europe naar de Fiat-groep te trekken, waar hij de merken Lancia, Fiat en Alfa Romeo leidde. Hij trad in 2009 toe tot de Volkswagen-groep als marketingdirecteur voor het merk Volkswagen en de Volkswagen-groep. In 2012 werd hij binnen de raad van bestuur van AUDI AG verantwoordelijk voor Sales en Marketing. Hij is eveneens lid van de toezichtsraad bij Ducati en Lamborghini en voorzitter van de raad van bestuur van Volkswagen Group Italia.

 

Jürgen Stackmann staat sinds mei 2013 aan het hoofd van SEAT. Hij leidde met succes de herpositionering van het merk op de Europese markt en bracht SEAT opnieuw op het pad naar een mooie toekomst. Dr. Francisco Javier García Sanz, voorzitter van de toezichtsraad van SEAT en lid van de raad van bestuur van de Volkswagen-groep: "Ik wil mijn dank uitspreken voor het werk dat Jürgen Stackmann in de voorbije tweeënhalf jaar heeft geleverd bij SEAT. De onderneming realiseerde in de afgelopen twee jaar en in moeilijke marktomstandigheden een groei van 22% in de verkoopresultaten, en de trend blijft stijgend, met een groei van 7% sinds het begin van 2015. Ons best verkochte model is de SEAT Leon, die in grote mate bijdraagt tot de betere resultaten van SEAT. SEAT is duidelijk weer op weg naar duurzaam succes."

 

Boven op de sterke verkoopresultaten ontwikkelden Jürgen Stackmann en de directie van SEAT een duidelijk plan voor het merk in de komende jaren. Dr. García Sanz: "Deze nieuwe benoeming verandert niets aan de strategie of de richting die we met het merk SEAT uit gaan. Wij zijn ervan overtuigd dat het ontwikkelde plan SEAT in de toekomst een duurzame groei zal bezorgen. Ook de Volkswagen-groep gelooft daarin, wat blijkt uit de recente aankondiging van een investeringsplan van 3,3 miljoen euro voor R&D en infrastructuur."

Contacteer ons
Véronique Martin Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Véronique Martin Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen. In 2017 boekte SEAT een bedrijfswinst na belastingen van 281 miljoen euro en verkocht het merk wereldwijd 470.000 wagens.

De SEAT-groep stelt meer dan 14.700 personen te werk in zijn drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de succesvolle Ibiza, Leon en Arona worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.


D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  

Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy