Jorge Díez named SEAT’s new Design Director

Jorge Díez named SEAT’s new Design Director

  • He will lead SEAT and CUPRA design, starting on the 1st December
  • Díez has extensive international experience, and from 2011 to 2014 he was SEAT’s Head of Exterior Design
  • He designed iconic models such as the third-generation SEAT Leon, the second-generation Audi TT and the first-generation Audi A7

Jorge Díez has been appointed as SEAT’s new Design Director, as of the 1st December. Díez is a designer with extensive international experience spanning almost 20 years. He led SEAT’s Exterior Design department from 2011 to 2014, and has also worked at the Audi and Volkswagen headquarters in Germany. In his new position, he will report to the company’s Executive Vice-President for Research and Development, Dr. Werner Tietz.

Jorge Díez has held the position of Vice-President of Mitsubishi Motors Design Europe since July 2019. During his previous time with the brand Head of SEAT Exterior Design, he was one of the authors of iconic models from the Barcelona brand such as the third-generation SEAT Leon, the fourth-generation SEAT Ibiza and the SEAT Ateca, the first SUV in the history of the carmaker. During his time at Audi, he created models such as the second-generation Audi TT and the first-generation Audi A7.

SEAT President Wayne Griffiths highlighted that “Jorge Díez is one of the most talented designers in the automotive industry. His signature is on many of our key cars from the last decade, such as the Leon, the Ateca and the Ibiza, and it’s great news that he’s returning to SEAT. His international experience, the inspiration from Barcelona and the values of the SEAT and CUPRA brands will be reflected in the models we will be launching in the coming years.” 

SEAT Executive Vice-President for Research and Development Dr. Werner Tietz stated that “it is a pleasure to welcome Jorge Díez back to lead our design team. With his expertise and commitment, an outstanding design language is ensured for the future SEAT and CUPRA models.”

Jorge Díez is a technical engineer in Industrial Design from the Cardenal Herrera University of Valencia and holds a Master’s degree in Car Design from the Polytechnic University of Valencia and a Master’s degree from the London Royal College of Art.

SEAT’s new Design Director has spent almost his entire career in Exterior Design. Díez worked for seven years at Audi in Ingolstadt, and in 2008 he joined SEAT’s Exterior Design department. In 2010, he was appointed Senior Designer at Volkswagen in Wolfsburg, and a year later he was promoted to Head of SEAT Exterior Design. Díez returned to Audi in 2014 as Director of the Automotive Konzept Design in Munich, and worked for brands such as Audi, Lamborghini and Ducati. Three years later, he was promoted to Head of the Audi’s Studio 4 Exterior Design. In July 2019, he was appointed Vice-President of Mitsubishi Motors Design Europe, a position he held until joining SEAT.

Story image
SE20-84E - Diez (2p).pdf 446 KB SE20-84E - Diez.docx 46 KB
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.

 

Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy