Het RACB National Team op zoek naar twee jonge talenten voor het TCR Benelux toerwagenkampioenschap in 2016

Het RACB National Team op zoek naar twee jonge talenten voor het TCR Benelux toerwagenkampioenschap in 2016

Een kans om met de steun van SEAT Import te schitteren in het nieuwe TCR Benelux toerwagenkampioenschap 2016.

Na Thierry Neuville de kans te hebben gegeven om door te breken in het wereldkampioenschap rally en Stoffel Vandoorne aan de poorten van de Formule 1 te brengen organiseert het RACB National Team nu een Stuurwiel die aan twee jonge rijders de kans zal geven om met de steun van SEAT Import te schitteren in het nieuwe TCR Benelux toerwagenkampioenschap 2016.

Sinds 2008 gaat het RACB National Team op zoek naar de meest veelbelovende Belgische rijders, om ze te helpen de autosportladder te beklimmen. Het RNT organiseert dan ook regelmatig een Stuurwiel-competitie, om zo die jonge talenten te ontdekken en ze de kans te geven in de best mogelijke omstandigheden te rijden.

 

Tot nu toe werden bij die Stuurwiel-competities enkel rallyrijders en eenzitterrijders gezocht. "Deze keer slaan we een nieuwe weg in, die van de toerwagenracerij", stelt Geoffroy Theunis, General Manager van het RACB National Team. "We beseffen dat er in de circuitracerij naast de eenzitterij nog heel wat andere manieren zijn om zijn talent te laten zien. De DTM-carrière van Maxime Martin, één van de locomotieven van ons nationale team, is daar een duidelijk bewijs van. Bovendien heeft het nieuwe TCR-kampioenschap de wind in de rug. Of het nu op wereldvlak, dan wel op vlak van het Benelux-kampioenschap is, het ziet er allemaal veelbelovend uit. Dus hebben we in samenwerking met SEAT Import besloten een Stuurwiel-competitie te organiseren, die de laureaten de gelegenheid zal geven om in de kleuren van het RACB National Team bij Team WRT het TCR Benelux-kampioenschap af te werken. Meervoud inderdaad, want er zullen deze keer twee winnaars zijn!"

 

"In TCR Benelux kan iedere wagen gedeeld worden door twee rijders", vervolgt Geoffroy Theunis. "Uitgaande van het principe dat het delen van een auto met een andere rijder een belangrijk deel van het leerproces is bij het racen met een 'wagen-met-een-dak', is het ook maar logisch dat we twee winnaars zoeken. Maar dat is niet het enige verschil met alle voorgaande Stuurwiel-competities. We hebben deze keer ook de leeftijdsvoorwaarde wat uitgebreid. We weten dat je in de toerwagenracerij niet altijd de jongste moet zijn om carrière te maken. Concreet betekent dat dat de kandidaten geboren moeten zijn tussen 1 januari 1991 en 1 januari 2000. Het is uiteraard niet nodig om ervaring te hebben in de autosport."

 

Net zoals bij de vorige Stuurwiel-competities zullen de selecties worden uitgevoerd op simulator, in de hoofdzetel van de RACB in Brussel. In september krijgen de kandidaten twaalf mogelijkheden om zich te kwalificeren, iedere kandidaat krijgt drie pogingen, al dan niet op dezelfde dag. Op de simulator zal het circuit van Francorchamps worden gebruikt en ieder heeft recht op hetzelfde aantal rondjes tegen de klok.

 

Gedurende de hele maand september zal het mogelijk zijn om de resultaten live te volgen op de Facebook-pagina van het RACB National Team of op de website www.racb.com.

 

De 32 snelste kandidaten kwalificeren zich voor de halve finale - op een nog nader te bepalen datum in oktober - die eveneens op de simulator zal worden afgewerkt. Voor de halve finale zal echter een geheim circuit gebruikt worden. De halve finalisten zullen zich ook aan een jury moeten voorstellen.

 

De acht finalisten nemen het dan in november aan het stuur van een SEAT Leon Cup Racer tegen elkaar op, op een later te bepalen circuit.

 

De inschrijvingen kunnen via de Facebook-pagina van het RACB National Team gebeuren, of via de site www.racb.com.

Deelnemingskosten bedragen een heel aantrekkelijke 10 euro per kwalificatiepoging op de simulator.

 

 

Contacteer ons
Geoffroy Theunis Manager RACB National Team
Véronique Martin Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Geoffroy Theunis Manager RACB National Team
Véronique Martin Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy