Final countdown for the opening of CASA SEAT

Final countdown for the opening of CASA SEAT

  • SEAT's newest space is opening its doors in the first quarter of 2020
  • It will be integrated in city life and host a wide variety of cultural events
  • CASA SEAT opens its website: www.casa.seat

SEAT is about to reach the heart of Barcelona. It is scheduled to open CASA SEAT in the first quarter of 2020, and will be SEAT's tribute to the city where it was founded almost 70 years ago. The new multidisciplinary space will be located on the corner of Paseo de Gracia and Avenida Diagonal, featuring 2,600 m2 extending over four floors. The name CASA SEAT is inspired by iconic buildings of the city, such as Casa Batlló, Casa Milà or Casa Fuster, all located very close to the brand's new space.

CASA SEAT aspires to become a benchmark centre where the new trends and talent of Barcelona are brought together; the 'place to be' where the citizens of Barcelona will have access to a restaurant area, a working space that is open for participation and innovative projects and an auditorium that will be the venue for all kinds of activities related to urban culture, sustainability, design, technology and business, among other topics.

In this way, CASA SEAT will be integrated in the city's cultural agenda, hosting concerts, art exhibitions, technological exhibitions, pop up stores and all kinds of events and cultural expressions to promote and enhance the talent of both emerging and established creators. CASA SEAT will also embody a unique concept where the company will show the SEAT and CUPRA vision of future mobility and integrate the latest technology to provide customers with a unique product and brand experience.

“Barcelona has been the home of SEAT since its foundation in 1950 and with CASA SEAT we want to pay tribute to the city. CASA SEAT will be the home of all Barcelona locals and of the brand's wholehearted fans, where they can discover the mobility of the future, as well as a meeting point for the city's cultural agenda. The opening in 2020 will be one of the most special moments of SEAT's 70th anniversary”, said company President Luca de Meo.

According to CASA SEAT director Gabriele Palma “it is a privileged meeting space, in a landmark setting, where we will connect technology and urban culture. We are going to invite the creative and business communities so they can exchange ideas and promote their projects.”

With just a few months left until its inauguration, CASA SEAT has already opened its doors on the Internet. By visiting the website www.casa.seat, people will be able to learn more about the project and stay abreast of the news relating to the space and its programming.

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy