Erkenning voor SEAT - Fabriek in Martorell krijgt productie van de Audi A1

 

  • A1 zal vanaf 2018 in Martorell gebouwd worden
  • Toewijzing van het model zorgt voor extra investeringen en banen in de fabriek 

 

De Audi A1 zal in Martorell gebouwd worden. Audi heeft vandaag een beslissing genomen over de toewijzing van verschillende modellen die in de komende jaren geproduceerd zullen worden, en heeft daarbij zijn vertrouwen in de SEAT-fabriek geuit door ze de productie van de A1 toe te kennen, na het succes van de Audi Q3. De productie van de A1, die vandaag in Brussel gebouwd wordt, zal vanaf 2018 van start gaan in Martorell, waar Audi voor de komende jaren een aanzienlijk productievolume verwacht. De A1 zal voor de SEAT-fabriek ook nieuwe investeringen en arbeidsplaatsen creëren, om zo de volle productiecapaciteit van de fabriek te kunnen benutten.

 

Daarnaast deelde Audi vandaag mee dat de productie van de Audi Q3, die sinds midden 2011 in Martorell van de band liep, naar de fabriek in het Hongaarse Györ verhuist. Hoewel aanvankelijk een volume van 100.000 exemplaren per jaar verwacht werd, heeft de fabriek sinds de productiestart van de Q3 in Martorell in totaal 478.000 exemplaren van dit model geproduceerd en zo de initiële cijfers overschreden. Na de Audi Q3 zal de A1 het tweede premiummodel zijn dat in Spanje gebouwd wordt.

 

"De fabriek in Martorell heeft een jarenlange ervaring en produceert de Audi Q3 volgens de hoogste kwaliteitseisen", verklaart prof. dr. ing. Hubert Waltl, binnen de raad van bestuur van AUDI AG verantwoordelijk voor productie.  "Daarom hebben we besloten om de Audi A1 in Martorell te gaan bouwen. Op die manier creëren we extra synergieën binnen de Volkswagen-groep en bundelen we essentiële competenties."

 

SEAT-voorzitter Luca de Meo was Audi en de Volkswagen-groep erkentelijk voor "het grote vertrouwen in de fabriek van Martorell. De toegekende productie van de A1 is fantastisch nieuws en zal in de komende jaren voor meer volume en meer inkomsten zorgen." 

 

SEAT-vicevoorzitter voor productie dr. Andreas Tostmann kondigde daarenboven aan dat "de toewijzing van de Audi A1 erkenning betekent voor het uitstekende werk dat het SEAT-team in Martorell leverde bij de productie van de Q3 in de afgelopen jaren. Wij zijn bijzonder blij met de toekenning van dit nieuwe model, dat gebouwd zal worden volgens de hoogste kwaliteitseisen waarvoor Martorell bekend is."

Contacteer ons
Cathy Octaef PR & Promotion Manager, D'Ieteren NV
Cathy Octaef PR & Promotion Manager, D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen. In 2017 boekte SEAT een bedrijfswinst na belastingen van 281 miljoen euro en verkocht het merk wereldwijd 470.000 wagens.

De SEAT-groep stelt meer dan 14.700 personen te werk in zijn drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de succesvolle Ibiza, Leon en Arona worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.


D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  

Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy