Derde SUV bij SEAT

Derde SUV bij SEAT

Het SEAT-gamma blijft groeien en de SUV-familie in het bijzonder. Na de Ateca en de Arona - die in de tweede helft van dit jaar wordt verwacht - kondigt SEAT de komst van een derde SUV aan. Dit zal meteen de vaandeldrager van het merk worden.

2017 belooft een belangrijk jaar te worden voor SEAT en 2018 belooft nog nog drukker te worden, want er wordt een nieuw model verwacht dat helemaal bovenaan het gamma zal staan. Deze toekomstige SUV zal boven de Ateca worden gepositioneerd en het wordt de derde Spaanse crossover, na de Arona die in de tweede helft van dit jaar op de markt zal komen. Die is overigens gebaseerd op het platform van de nieuwe Ibiza.

Deze toekomstige derde SUV zal in de Volkswagen-fabriek van Wolfsburg worden gebouwd. Hij zal beschikbaar zijn met 5 of met 7 zitplaatsen en komt begin 2018 op de markt. “Met dit model zullen we nieuwe klanten aantrekken en het zal het merkimago een boost geven. Op die manier kunnen de marges op de producten ook vergroten”, weet SEAT-voorzitter, Luca de Meo. “De wagen zal in Barcelona worden ontwikkeld en de productie zal in Duitsland gebeuren. Door dit model in Wolfsburg te assembleren, in het hart van de VW-Groep, wordt de link tussen SEAT en Volkswagen nog versterkt.”

Deze nieuwe SUV wordt gebouwd op basis van het MQB A2-platform en zal bijdragen aan nog betere financiële resultaten voor het merk in de komende jaren. De komst van dit nieuwe model werd aangekondigd tijdens de bekendmaking van de financiële jaarresultaten van SEAT. In 2016 boekte SEAT een jaarresultaat van 143 miljoen euro en dat zijn de beste cijfers uit de geschiedenis van het merk.

 

 

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy