CUPRA Formentor vanuit iedere hoek

CUPRA Formentor vanuit iedere hoek

CUPRA’s CUV

>       Alle details van de CUPRA Formentor plug-inhybride, binnen- en buitenzijde

>       Elektrische aandrijving en sportiviteit vloeien samen in het eerste aparte CUPRA-model dat is uitgerust een tweeledige, prestatiegerichte aandrijving

>       CUPRA Formentor krijgt standaard exclusieve uitrustingselementen zoals19-duimswielen, Brembo-remmen, sportstoelen en een sportstuur

Benieuwd naar de look van de CUPRA Formentor? Welk gevoel het geeft om aan het stuur van het eerste echte CUPRA-model te zitten? Dankzij een 360-gradenvideo kan men zich onderdompelen in alle details van de auto vanuit 6 verschillende hoeken.

Zijaanzicht. De CUPRA Formentor steekt van wal als prestatiegerichte plug-inhybride CUV. Hij is 4,45 meter lang, 1,84 meter breed en 1,51 meter hoog. "De Formentor is het eerste model dat exclusief voor CUPRA is ontworpen. Hij vormt de volgende grote stap in de uitbreiding van de CUPRA-portfolio en betekent een nieuwe fase in de ontwikkeling van het merk. Hij zet de deur open naar een nieuw klantensegment", zegt Antonino Labate, Director of Strategy, Business Development and Operations voor CUPRA.

Vooraanzicht. De voorzijde wordt duidelijk gedefinieerd door de hoekige ledkoplampen aangevuld met ronde lichtunits net daaronder. Verder wordt het sportieve karakter van de auto versterkt door de stoere bumper met luchthappers.

Achteraanzicht. Ook hier eisen de lichtblokken een prominente rol op met opvallende coast-to-coast-verlichting tussen de lichtblokken. De toevoeging van een geïntegreerde diffuser met vier uitlaatpijpen beklemtonen het sportieve karakter.

Op grondniveau. Lichtmetalen 19-duimsvelgen met koperen details zijn standaard. Idem voor de 18 duim grote Brembo-remmen met koperkleurige afwerking. “Hij rijdt ongelooflijk lichtvoetig voor een auto van dit formaat. Er werd heel veel werk geïnvesteerd in de elektronica van de auto, inclusief rijhulpsystemen. Het resultaat is de doorgedreven sportiviteit waar we vanaf het begin op hebben gemikt", verduidelijkt Jordi Gené, de testrijder die bij CUPRA instaat voor de ontwikkeling van de auto's.

Aan de binnenzijde. Het interieur wemelt van de details dit typisch zijn voor een prestatiegericht model: standaard kuipstoelen, 12 duim groot touchscreen met navigatiesysteem, petrol blue dashboard met dubbele koperkleurig stiknaad en een sportstuur met geïntegreerde toetsen en CUPRA-modus. De binnenverlichting kreeg nieuwe functies mee zoals een welkom- en een waarschuwingsfunctie.

Wat je niet kan zien. Het enige wat de camera niet kan overbrengen, is het hart van de Formentor. Dat hart bestaat uit twee prestatiegerichte motoren, een  plug-inhybride aandrijving samen goed voor 180 kW (245 pk). Zeven verhoudingen, 4Drive-vierwielaandrijving… elektrische aandrijving en sportiviteit vloeien samen in een auto die wemelt van de details, ongeacht de hoek van waaruit je hem bekijkt.

 

CUPRA's eerste CUV in cijfers:

4.450 mm lang
1.839 mm breed
1.511 mm hoog
180 kW (245 pk) vermogen
19-duimsvelgen
12-duimstouchscreen
18-duimse Brembo-remmen

SE20-59N Formentor 360 (3p).pdf 197 KB SE20-59N Formentor 360.doc 116 KB
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.

 

Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy