CUPRA Formentor vanuit iedere hoek
CUPRA’s CUV
> Alle details van de CUPRA Formentor plug-inhybride, binnen- en buitenzijde
> Elektrische aandrijving en sportiviteit vloeien samen in het eerste aparte CUPRA-model dat is uitgerust een tweeledige, prestatiegerichte aandrijving
> CUPRA Formentor krijgt standaard exclusieve uitrustingselementen zoals19-duimswielen, Brembo-remmen, sportstoelen en een sportstuur
Benieuwd naar de look van de CUPRA Formentor? Welk gevoel het geeft om aan het stuur van het eerste echte CUPRA-model te zitten? Dankzij een 360-gradenvideo kan men zich onderdompelen in alle details van de auto vanuit 6 verschillende hoeken.
Zijaanzicht. De CUPRA Formentor steekt van wal als prestatiegerichte plug-inhybride CUV. Hij is 4,45 meter lang, 1,84 meter breed en 1,51 meter hoog. "De Formentor is het eerste model dat exclusief voor CUPRA is ontworpen. Hij vormt de volgende grote stap in de uitbreiding van de CUPRA-portfolio en betekent een nieuwe fase in de ontwikkeling van het merk. Hij zet de deur open naar een nieuw klantensegment", zegt Antonino Labate, Director of Strategy, Business Development and Operations voor CUPRA.
Vooraanzicht. De voorzijde wordt duidelijk gedefinieerd door de hoekige ledkoplampen aangevuld met ronde lichtunits net daaronder. Verder wordt het sportieve karakter van de auto versterkt door de stoere bumper met luchthappers.
Achteraanzicht. Ook hier eisen de lichtblokken een prominente rol op met opvallende coast-to-coast-verlichting tussen de lichtblokken. De toevoeging van een geïntegreerde diffuser met vier uitlaatpijpen beklemtonen het sportieve karakter.
Op grondniveau. Lichtmetalen 19-duimsvelgen met koperen details zijn standaard. Idem voor de 18 duim grote Brembo-remmen met koperkleurige afwerking. “Hij rijdt ongelooflijk lichtvoetig voor een auto van dit formaat. Er werd heel veel werk geïnvesteerd in de elektronica van de auto, inclusief rijhulpsystemen. Het resultaat is de doorgedreven sportiviteit waar we vanaf het begin op hebben gemikt", verduidelijkt Jordi Gené, de testrijder die bij CUPRA instaat voor de ontwikkeling van de auto's.
Aan de binnenzijde. Het interieur wemelt van de details dit typisch zijn voor een prestatiegericht model: standaard kuipstoelen, 12 duim groot touchscreen met navigatiesysteem, petrol blue dashboard met dubbele koperkleurig stiknaad en een sportstuur met geïntegreerde toetsen en CUPRA-modus. De binnenverlichting kreeg nieuwe functies mee zoals een welkom- en een waarschuwingsfunctie.
Wat je niet kan zien. Het enige wat de camera niet kan overbrengen, is het hart van de Formentor. Dat hart bestaat uit twee prestatiegerichte motoren, een plug-inhybride aandrijving samen goed voor 180 kW (245 pk). Zeven verhoudingen, 4Drive-vierwielaandrijving… elektrische aandrijving en sportiviteit vloeien samen in een auto die wemelt van de details, ongeacht de hoek van waaruit je hem bekijkt.
CUPRA's eerste CUV in cijfers:
4.450 mm lang
1.839 mm breed
1.511 mm hoog
180 kW (245 pk) vermogen
19-duimsvelgen
12-duimstouchscreen
18-duimse Brembo-remmen
SE20-59N Formentor 360 (3p).pdf
PDF - 197 Kb
SE20-59N Formentor 360.doc
DOC - 116 Kb
Dirk Steyvers