Christian Stein, de nieuwe algemene directeur communicatie bij SEAT en institutionele relaties van SEAT en de Volkswagen-groep in Spanje

Christian Stein, de nieuwe algemene directeur communicatie bij SEAT en institutionele relaties van SEAT en de Volkswagen-groep in Spanje

Christian Stein, communicatiedirecteur bij SEAT SA werd aangesteld tot algemeen directeur communicatie en institutionele relaties voor SEAT internationaal en institutionele relaties voor de Volkswagen-groep in Spanje. In zijn nieuwe rol die hij vanaf 1 november opneemt, zal Stein verder verantwoordelijk blijven voor alle communicatieactiviteiten van SEAT. Daarnaast zal hij ook de strategie institutionele relaties van de Volkswagen-groep in Spanje, Portugal en Noord-Afrika coördineren.

Deze integratie heeft als doel synergieën te creëren en een grotere coherentie te geven aan alle communicatie en institutionele en publieke activiteiten van het merk SEAT wereldwijd. Het samengaan van communicatie en institutionele relaties heeft als doel het imago van het bedrijf te versterken en het consolideren van de relaties met alle stakeholders die ermee verbonden zijn, van werknemers tot de hoogste officiële ambtenaren met inbegrip van de partners en start-ups over de industrieën heen waarmee het merk zijn ecosysteem van innovatie en mobiliteit aan het uitbouwen is.

“De aanstelling van Christian Stein als algemeen directeur communicatie en institutionele relaties is een erkenning van het waardevolle werk dat werd verricht onder zijn leiding”, haalt Luca de Meo, voorzitter van SEAT en van het directiecomité van Volkswagen Group España Distribución, aan. De samensmelting van beide functies onder dezelfde leiding is een logische, strategische beslissing die SEAT’s wereldwijde positionering verder zal versterken net als die van de Volkswagen-groep in Spanje.

Institutionele vertegenwoordiging van de Volkswagen-groep

SEAT’s slagkracht in de projecten die de Volkswagen-groep in het Iberische schiereiland en Noord-Afrika momenteel verwezenlijkt, heeft ertoe geleid dat SEAT de belangen van de groep in deze regio mag coördineren. In dit kader is de voorzitter onlangs benoemd tot hoogste vertegenwoordiger van de Volkswagen-groep in Spanje. In zijn nieuwe verantwoordelijkheid institutionele relaties zowel bij SEAT als in de Volkswagen-groep zal Stein de tweedelige rol van de Meo verder ondersteunen.

Volgens Dr. Thomas Steg, hoofd externe relaties en bestuurszaken van de Volkswagen-groep, “zal Stein, verantwoordelijk voor de public relations van de Volkswagen-groep in Spanje en Portugal, er verder naar streven de positionering van de groep in een belangrijke regio als het Iberisch schiereiland verder te versterken. Sinds de jaren 80 staat de groep er aan de top in de industrie.”

Een internationale carrière

Stein (geboren in Frankrijk in 1970) vervoegde SEAT in 2011. Hij leidde er eerst de marketingafdeling en sinds 2015 was hij directeur communicatie. Hij is lid van het topmanagement van SEAT. In zijn nieuwe rol zal hij zoals voorheen rapporteren aan Luca de Meo. Christian Stein behaalde een diploma economische en sociale wetenschappen en een diploma bedrijfskunde aan de École de Commerce et Management, EM Lyon Business School, in Lyon (Frankrijk). Hij spreekt vijf talen. Voor SEAT had hij een bloeiende carrière bij PSA Peugeot Citröen in Frankrijk, België, het Verenigd Koninkrijk en Spanje.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy