Christian Stein, de nieuwe algemene directeur communicatie bij SEAT en institutionele relaties van SEAT en de Volkswagen-groep in Spanje

Christian Stein, de nieuwe algemene directeur communicatie bij SEAT en institutionele relaties van SEAT en de Volkswagen-groep in Spanje

Christian Stein, communicatiedirecteur bij SEAT SA werd aangesteld tot algemeen directeur communicatie en institutionele relaties voor SEAT internationaal en institutionele relaties voor de Volkswagen-groep in Spanje. In zijn nieuwe rol die hij vanaf 1 november opneemt, zal Stein verder verantwoordelijk blijven voor alle communicatieactiviteiten van SEAT. Daarnaast zal hij ook de strategie institutionele relaties van de Volkswagen-groep in Spanje, Portugal en Noord-Afrika coördineren.

Deze integratie heeft als doel synergieën te creëren en een grotere coherentie te geven aan alle communicatie en institutionele en publieke activiteiten van het merk SEAT wereldwijd. Het samengaan van communicatie en institutionele relaties heeft als doel het imago van het bedrijf te versterken en het consolideren van de relaties met alle stakeholders die ermee verbonden zijn, van werknemers tot de hoogste officiële ambtenaren met inbegrip van de partners en start-ups over de industrieën heen waarmee het merk zijn ecosysteem van innovatie en mobiliteit aan het uitbouwen is.

“De aanstelling van Christian Stein als algemeen directeur communicatie en institutionele relaties is een erkenning van het waardevolle werk dat werd verricht onder zijn leiding”, haalt Luca de Meo, voorzitter van SEAT en van het directiecomité van Volkswagen Group España Distribución, aan. De samensmelting van beide functies onder dezelfde leiding is een logische, strategische beslissing die SEAT’s wereldwijde positionering verder zal versterken net als die van de Volkswagen-groep in Spanje.

Institutionele vertegenwoordiging van de Volkswagen-groep

SEAT’s slagkracht in de projecten die de Volkswagen-groep in het Iberische schiereiland en Noord-Afrika momenteel verwezenlijkt, heeft ertoe geleid dat SEAT de belangen van de groep in deze regio mag coördineren. In dit kader is de voorzitter onlangs benoemd tot hoogste vertegenwoordiger van de Volkswagen-groep in Spanje. In zijn nieuwe verantwoordelijkheid institutionele relaties zowel bij SEAT als in de Volkswagen-groep zal Stein de tweedelige rol van de Meo verder ondersteunen.

Volgens Dr. Thomas Steg, hoofd externe relaties en bestuurszaken van de Volkswagen-groep, “zal Stein, verantwoordelijk voor de public relations van de Volkswagen-groep in Spanje en Portugal, er verder naar streven de positionering van de groep in een belangrijke regio als het Iberisch schiereiland verder te versterken. Sinds de jaren 80 staat de groep er aan de top in de industrie.”

Een internationale carrière

Stein (geboren in Frankrijk in 1970) vervoegde SEAT in 2011. Hij leidde er eerst de marketingafdeling en sinds 2015 was hij directeur communicatie. Hij is lid van het topmanagement van SEAT. In zijn nieuwe rol zal hij zoals voorheen rapporteren aan Luca de Meo. Christian Stein behaalde een diploma economische en sociale wetenschappen en een diploma bedrijfskunde aan de École de Commerce et Management, EM Lyon Business School, in Lyon (Frankrijk). Hij spreekt vijf talen. Voor SEAT had hij een bloeiende carrière bij PSA Peugeot Citröen in Frankrijk, België, het Verenigd Koninkrijk en Spanje.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen. In 2017 boekte SEAT een bedrijfswinst na belastingen van 281 miljoen euro en verkocht het merk wereldwijd 470.000 wagens.

De SEAT-groep stelt meer dan 14.700 personen te werk in zijn drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de succesvolle Ibiza, Leon en Arona worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.


D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  

Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy