Casa SEAT: hulde aan Barcelona

Opening gepland eind 2018

De nieuwe multidisciplinaire ruimte van SEAT in Barcelona zal Casa SEAT heten. Voor de naam vond het merk inspiratie bij een aantal van de meest symbolische gebouwen van de stad zoals Casa Batlló, Casa Milà en Casa Fuster: stuk voor stuk internationaal erkende pareltjes van moderne architectuur. Met Casa SEAT wil het merk hulde brengen aan Barcelona, haar inwoners en de 30 miljoen bezoekers die hier jaarlijks komen en die de stad allemaal op een of andere manier vereenzelvigen met deze architecturale meesterwerken.

“De naam Casa SEAT sluit helemaal aan bij de waarden die onze nieuwe hoofdkwartieren in Barcelona zullen uitstralen. De stad is een mozaïek van historische gebouwen die wereldwijde bekendheid genieten en die het concept ‘huis’ zonder meer definiëren”, verduidelijkt Luca de Meo, de grote baas van het merk. “Casa SEAT vat perfect samen wat wij willen dat deze ruimte wordt: het huis waar de inwoners van Barcelona en alle SEAT-fans van over de hele wereld altijd welkom zijn.”

De opening van Casa SEAT, dat aan de Paseo de Gracia 109 ligt, op het kruispunt met de Avenida Diagonal, staat gepland voor eind 2018. Deze ruimte zal voor het merk een uitvalsbasis worden in Barcelona met als doelstelling het culturele en economische leven in de stad volledig te integreren en met als duidelijke missie om een ontmoetingsplaats te worden voor nieuwe trends en lokaal maar ook internationaal talent. De nieuwe faciliteiten, die 2.600 vierkante meter grondoppervlak beslaan, zullen ruimte bieden aan culturele evenementen, tentoonstellingen, culinaire treffens, concerten en pop-upwinkels om maar een paar van de initiatieven te noemen.

Bezoekers van de Casa SEAT zullen niet alleen de jongste trends kunnen bewonderen in verschillende vakgebieden, ze zullen ook de kans krijgen om meer te weten te komen over de nieuwste en hoogst gepersonaliseerde ontwikkelingen van het automerk.  Deze nieuwe ruimte zal nieuwe ‘sales formats’ mogelijk maken met de meest recente technologie voor een unieke fysieke en digitale ervaring. Op die manier kan het merk zijn meest tot de verbeelding sprekende modellen aan de man brengen in een ‘format’ dat helemaal gericht is op klantentevredenheid.

Ontworpen in Barcelona

In december van vorig jaar ondertekenden SEAT en het stadsbestuur van Barcelona een overeenkomst om innovatie, duurzame mobiliteit en het aantrekken van talent te promoten. Binnen deze overeenkomst werd in april van dit jaar het SEAT Metropolis: Lab Barcelona geopend, een laboratorium waar slimme oplossingen voor de mobiliteit van morgen worden ontwikkeld. Met de komst van Casa SEAT bewijst het automerk nog maar eens dat dit engagement met de stad Barcelona onlosmakelijk deel uitmaakt van haar DNA.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2017 liet SEAT een nettowinst van 281 miljoen euro optekenen, verkocht het bijna 470.000 auto’s en haalde het een recordomzet van meer dan 9,5 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy