Casa SEAT: hulde aan Barcelona

Opening gepland eind 2018

De nieuwe multidisciplinaire ruimte van SEAT in Barcelona zal Casa SEAT heten. Voor de naam vond het merk inspiratie bij een aantal van de meest symbolische gebouwen van de stad zoals Casa Batlló, Casa Milà en Casa Fuster: stuk voor stuk internationaal erkende pareltjes van moderne architectuur. Met Casa SEAT wil het merk hulde brengen aan Barcelona, haar inwoners en de 30 miljoen bezoekers die hier jaarlijks komen en die de stad allemaal op een of andere manier vereenzelvigen met deze architecturale meesterwerken.

“De naam Casa SEAT sluit helemaal aan bij de waarden die onze nieuwe hoofdkwartieren in Barcelona zullen uitstralen. De stad is een mozaïek van historische gebouwen die wereldwijde bekendheid genieten en die het concept ‘huis’ zonder meer definiëren”, verduidelijkt Luca de Meo, de grote baas van het merk. “Casa SEAT vat perfect samen wat wij willen dat deze ruimte wordt: het huis waar de inwoners van Barcelona en alle SEAT-fans van over de hele wereld altijd welkom zijn.”

De opening van Casa SEAT, dat aan de Paseo de Gracia 109 ligt, op het kruispunt met de Avenida Diagonal, staat gepland voor eind 2018. Deze ruimte zal voor het merk een uitvalsbasis worden in Barcelona met als doelstelling het culturele en economische leven in de stad volledig te integreren en met als duidelijke missie om een ontmoetingsplaats te worden voor nieuwe trends en lokaal maar ook internationaal talent. De nieuwe faciliteiten, die 2.600 vierkante meter grondoppervlak beslaan, zullen ruimte bieden aan culturele evenementen, tentoonstellingen, culinaire treffens, concerten en pop-upwinkels om maar een paar van de initiatieven te noemen.

Bezoekers van de Casa SEAT zullen niet alleen de jongste trends kunnen bewonderen in verschillende vakgebieden, ze zullen ook de kans krijgen om meer te weten te komen over de nieuwste en hoogst gepersonaliseerde ontwikkelingen van het automerk.  Deze nieuwe ruimte zal nieuwe ‘sales formats’ mogelijk maken met de meest recente technologie voor een unieke fysieke en digitale ervaring. Op die manier kan het merk zijn meest tot de verbeelding sprekende modellen aan de man brengen in een ‘format’ dat helemaal gericht is op klantentevredenheid.

Ontworpen in Barcelona

In december van vorig jaar ondertekenden SEAT en het stadsbestuur van Barcelona een overeenkomst om innovatie, duurzame mobiliteit en het aantrekken van talent te promoten. Binnen deze overeenkomst werd in april van dit jaar het SEAT Metropolis: Lab Barcelona geopend, een laboratorium waar slimme oplossingen voor de mobiliteit van morgen worden ontwikkeld. Met de komst van Casa SEAT bewijst het automerk nog maar eens dat dit engagement met de stad Barcelona onlosmakelijk deel uitmaakt van haar DNA.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy