Allereerste SEAT Store ooit opent in Lakeside Shopping Centre in Londen

Een unieke winkelervaring

 

/      SEAT lanceert gloednieuw innovatief winkelconcept, een primeur in de geschiedenis van de onderneming

/      Concept biedt klanten de mogelijkheid om een auto te kopen en in nauwelijks zeven dagen geleverd te krijgen

SEAT heeft zijn eerste SEAT Store gelanceerd, een innovatief winkelconcept in het Lakeside Shopping Centre nabij Londen. Het nieuwe project maakt deel uit van een globale strategie om de onderneming toegankelijker te maken voor klanten en hun leven te vereenvoudigen. Met de SEAT Store en de recent gelanceerde SEAT Live Store, de eerste virtuele showroom van het merk, past het merk zich aan de nieuwe trends en winkelgewoontes van consumenten aan.

 

Ferran Jover, Global Dealer Network Development Manager bij SEAT, legt uit: "Wij willen nog dichter bij onze klanten staan, anticiperen op hun wensen en hun een unieke, eenvoudige digitale ervaring bieden van zodra ze overwegen een auto te kopen. Het Verenigd Koninkrijk is onze op twee na grootste markt met meer dan 47.200 verkochte wagens in 2015, goed voor 12% van onze totale verkoop. Door onze SEAT Store onder te brengen in Lakeside kunnen we de zichtbaarheid van ons merk aanzienlijk verhogen, aangezien dat shoppingcenter jaarlijks meer dan 26 miljoen bezoekers over de vloer krijgt."

 

Wat de SEAT Store te bieden heeft

De nieuwe SEAT Store, die gelanceerd werd in samenwerking met de Britse verdeler Group 1 Automotive, heeft een oppervlakte van 150 m2 waarop drie modellen van het merk getoond worden: Mii, Ibiza en Leon. Ook de SEAT Ateca maakt er binnenkort zijn opwachting, na zijn lancering op de Britse markt.

 

Vandaag al kunnen bezoekers van de SEAT Store het model dat het best aan hun wensen beantwoordt online zoeken en samenstellen, een simulatie maken voor de financiering ervan en meteen of voor een later tijdstip een testrit boeken. De Store omvat ook een outdoor Experience Centre met nog eens 15 extra SEAT-modellen voor een demonstratie of een testrit.

 

Tot de andere innovaties van het nieuwe concept behoren testritten zonder begeleiding en een snelle levering van de wagen die de klant koopt, gegarandeerd binnen zeven dagen vanaf het moment van bestelling. Een team van 13 SEAT Experts, die een grondige productopleiding kregen in Barcelona, staat ter beschikking om alle eventuele vragen van klanten en bezoekers te beantwoorden.

 

SEAT Store, ook online

De SEAT Store in het Lakeside Shopping Centre heeft ook een eigen website. Via http://www.seat-store.co.uk/ kunnen bezoekers en klanten een persoonlijke offerte of een financieringsvoorstel aanvragen, online een testrit reserveren of een overnamebod voor hun huidige wagen krijgen, en dat in alle comfort via hun smartphone, tablet of computer.

Contacteer ons
Cathy Octaef Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Cathy Octaef Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy